HAPUSKAN MEREKA

HAPUSKAN MEREKA
klik gambar untuk lanjutan!

Halaman

Monday, July 5, 2010

Cinta Baru

Berapa lama agaknya korang mengambil masa untuk menemui cinta baru selepas terkandasnya sebuah percintaan?1 hari?seminggu?sebulan?atau setahun?

Kalau bercakap pasal cinta baru ni kadang-kadang aku musykil sendiri.Ada orang sehari dua dah jumpa pengganti.Laku gilakan?tak perlu amik masa lama untuk cari pengganti.

Apa agaknya ciri2 yang korang tengok sebelum menerima seseorang dalam hidup korang sebagai kekasih?Adakah main tangkap muat sahaja?

Dulu aku sangat pelik bila orang dok berganti-ganti bf/gf cam ganti baju.Aku rasa tak de nilai erti cinta tu bagi mereka.Itu pada persepsi aku la.Masa bercinta bukan main lagi bagai nak rak, macam belangkas,sana-sini bersama.Bila putus,gaya cam orang putus nyawa,berendam air mata,tak boleh tidur malam macam2 la peel orang putus cinta ni, tak reti nak khaborkan.Eh tup tup seminggu dua dah ada orang lain.Mula la status fb pun bertukar mode:bahagia.Gediks!!Buang air mata je.

Bagi aku bila dah meninjak 24 ni, bukan bf yang aku cari tetapi calon suami..tiba2 serius, rasa cam lain lak..tapi kan kenapa orang yang aku suka semua stok yg sesuai untuk dijadikan bf sahaja?Aku pun tak paham dengan diri aku,mungkin aku belum puas lagi rasa muda kot.Al maklum la, dulu masa orang sibuk2 bercinta aku mentelaah buku..hehe..study first..cinta kemudian, tu prinsip dolu2..Sekarang orang da sibuk-sibuk, tunang-tunang,kahwin-kahwin aku masih terkial-kial mencari.Relaks ah, baru 24 belum 42 lagi.wee..Berhati2 memilih jangan tersalah pilih.







p/s: t ckp, susah nak cari lelaki berkualiti sekarang..100% setuju..

4 comments:

  1. 2 taon. till now. haha. mls nk pikir.

    ReplyDelete
  2. 2 taon till now.haha. mlas nak pikir.
    adalah tuhan dah tentukan tue. time will decide.

    ReplyDelete
  3. tak yah pk..:)
    jodoh tu akan datang nanti..

    ReplyDelete
  4. tak payah pikir sangat pasal kapel-kapel ni.. insyaAllah da tiba masa nanti, ada la yang sangkut tu. 24 je pon baru.. steady lagi. :)

    ReplyDelete