HAPUSKAN MEREKA

HAPUSKAN MEREKA
klik gambar untuk lanjutan!

Halaman

Friday, May 21, 2010

Cinta itu Kejam!!!

Huhu..bab cinta pulak hari ni ok?but exactly not about my love experience, orang lain punya kisah la..sbb..(bersebab lak kan?)..kisah cinta saya terlalu rahsia..hehe..:)
ala lagi pun cinta tak ada dalam hidup saya buat masa ini..itu lebih tepat..

Berbalik kepada quote di atas sana, "Cinta itu Kejam" aku tak rasa cinta itu kejam tapi orang-orang yang bercinta itulah yang kejam sebenarnya. Cinta tak salah tetapi mereka-mereka tu yang salah. Cinta tak pernah menipu tetapi orang yang bercinta tu yang menipu, cinta tak pernah megecewakan kita sebaliknya orang yang bercinta yang buat mengecewakan kita.Eh,cakap macam pro je kononnya..hehe..ilmu aku dalam percintaan ni sikit je bak kata si pejal a.k.a HK~hantu kurus..ini nama yang aku bagi dekat dia, ilmu aku ibarat secebis roti je..tak boleh banding dengan dia..kononnya..almaklum la dia bercinta dah bertukar ganti,sampai tak terkira dengan jarikan HK?(kalau bagi jari kaki aku dengan tangan pun rasa tak cukup..keh2)tak la macam aku ini asyik cinta tak kesampaian je..haha..tentu-tentulah dia lebih pro..tettt..(takut nanti kene marah dengan HK memanjang sentap je mamat tu).

Kata-kata tu aku ternampak semalam kat komen facebook seseorang..mamat tu bkn men sentap lagi..(putus cinta lagi gamaknya).Ada yang menarik untuk dikisahkan mengenai dia, aku tak kenal dia siapa tapi status-status dia semasa putus cinta yang lama buat aku excited nak tau pe kesudahan cinta mamat ni (kita panggil dia B je k..B for Bola,B for Boy..haha).

B telah menemui cinta baru 3 minggu lepas kalau tak silap aku, chenta dia yang baru aku tak kenal dan baru menemui nokhtah semalam(agak-agak aku la..sebab tu dia tukar relationship status dia dari engaged to single).Sebelum ada cinta yang baru status B selalunya macam orang gila talak gamaknya, aku tak pernah jumpa lagi lelaki yang begitu taksub dengan cinta macam dia.Apa-apa yang terjadi dia tetap setia dengan cinta dia,hanya dia lah di hati tak ada siapa dapat mengganti(hadoi..tu time sebelum jumpa cinta baru la..bagai nak rak meratap kadang-kadang).Terfikir kenapa manusia macam tu ek?(Aku ni pandai je cakap orang..haha..tp sebenarnya aku cm tu juga..perhatikan tiap2 status aku mungkin anda akan perasan sesuatu..tp tak la taksub mana ok..bak kata orang muda..suam2 je ok?). Konon tak kan lupakan cinta lama, tapi tup..tup..eyh dah jumpa yang baru..senyap terus..sebab sebelum ni aku ada nasihat dia bak kaunselor yang tak bertauliah.."udah,udah la tu..tak guna nak tunggu yang lama..kalau kita sayang dia,lepaskan dia doakan dia bahagia..:)".Aku boleh bagi nasihat sebab aku pernah mengalaminya(sebab tu la cam pro je..keh..) but he still refused nak terima pendapat aku tetap dengan cinta lama lagi.Time tu dan saat tu aku letak dalam diri nak tahu apa kesudahan si B ni, sampai bila dia sanggup tunggu buah yang tak jatuh-jatuh tu org mungkin da jatuh pada orang lain..hehe..(Ya Allah jahat gila aku ni..insap2 jap).Rupa-rupanya dalam tak nak,tak nak lupa dia tiba-tiba bercinta dengan someone else..huhu..(mesti korang pelik mana aku tau cerita ni kan?..I ni stalked page org..eh..eh..bukan2..gurau je..ala sbb dia da bersayang-sayang dengan someone dalam komen sure la i tau,hati dia da de bunga baru@chenta baru..terrerkn?..layankan je k..), tapi cinta yang dibina selama 3 minggu baru, pucuk pun tak tumbuh lagi dah mati di tengah jalan..:( Dik tak dapat akak nak tolong, kesian-kesian gak tapi tak ada apa yang saya boleh tolong melainkan tolong tengokkan apa yang jadi seterusnya..(bapak..kata td da insap..ni cm x insap lg..huahua..jht!!!!!)

Buat si B teruskan hidup yer.Janganlah terlalu taksub dengan cinta.Manusia diciptakan Allah berpasangan maybe dia bukan terbaik untuk kau, sebab tu putus kat tengah jalan..Jangan sekali-sekali ulang yang "Cinta itu Kejam", cinta bukan manusia, manusia yang membunuh sebab cinta, manusia yang menipu sebab cinta, kenapa CINTA mesti dipersalahkan dalam hal ini.Tak adilkan?Manusia yang berakal yang menentukan semuanya, mungkin kesalahan di pihak kamu, perbetulkan :).Sekali silap itu pengalaman, tapi if silap untuk kali kedua itu ke'BODOH'an..

No comments:

Post a Comment