HAPUSKAN MEREKA

HAPUSKAN MEREKA
klik gambar untuk lanjutan!

Halaman

Monday, May 31, 2010

Budak Kecik

Budak kecik,nama senior aku panggil aku dulu masa dekat UPM.Sekarang, kawan-kawan sekolah aku pun cakap aku ni budak kecik.Weh! korang-korang aku dah besar lah.Betul tak tipu.Kenapa agaknya eh dorang ni panggil aku budak kecik?

Adakah saya berperangai seperti budak-budak?
Adakah cara berfikiran saya seperti budak kecik?
Adakah sebab aku tak suka nak dengar cerita karut lorang?
Adakah sebab aku seringkali tersenyum bila mendengar cerita kotor korang?

Aku selalu tertanya-tanya, persoalan yang belum lagi terjawab sehingga kini.Bunyi macam complicated je :p

Aku hanya menjadi diri aku sendiri.Itu yang lebih penting.Aku tak perlu berubah untuk jadi orang lain supaya diterima oleh orang sekeliling aku, cuma yang penting bagi aku, kita perlu sesuaikan diri dengan keadaan.Tak perlu hipokrit, sebab segala penipuan or kepura-puraan tu hanya sementara je tak kekal lama.Lambat-laun orang akan tau juga bagaimana sifat kita sebenarnya.

No comments:

Post a Comment