HAPUSKAN MEREKA

HAPUSKAN MEREKA
klik gambar untuk lanjutan!

Halaman

Sunday, May 30, 2010

Mia

Tadi aku jumpa Mia lagi, tapi macam kali pertama aku jumpa hari tu masa lepak dengan budak-budak SSI, dia masih bagi respon yang negatif terhadap aku..cis!Tak puas hati betul..Apa agaknya yang dia tak suka kat aku pun tak tau.Si HK cakap dia tak suka orang pakai 'gigi besi'..Kwang asam lu HK, de je kan nak kenakan aku.

Mia akan mengeluarkan suara berdesing(main hembus je..da tak tau nak describe macam mana..huhu) bila dia rasa tak selesa, bunyi tu gak la bila aku cuba nak merapatkan diri dengan dia.Merapatkan diri ala-ala menggoda(bongek tu..binatang kot..goda-goda tak jalan pn).Agaknya sebab aku tak biasa sangat jumpa Mia dia jadi tak selesa.If Yat(owner), Hamzah and EG(penjaga separuh masa), Mia tak ada masalah sangat.

Makanan untuk membela spesis seperti Mia ialah buah-buahan dan sayur-sayuran,tapi Mia ni lain sedikit.Dia makan macam-macam.Keropok, otak-otak pun dia hentam je.Ikut la apa tuannya bagi.Disebabkan kebiasaan terhadap makanan selain makanan semulajadinya, Mia dah tak lalu sangat makan sayur dan buah.Selera Mia dah macam manusia.Aku ini dah tertulis agak blur sedikit,bila dengan macam tu aku pelik la.Kalau bayi makan macam, sure sakit perutkan??then kalau Mia diberi makanan pelik, dia tak sakit perut ke??tak pun perut masuk angin ke?
"Yat, tak sakit ke perut Mia makan benda bukan-bukan?"

Pertanyaan aku, disambut dengan hilai ketawa oleh semua orang yang tengah makan. Nasib baik tak ada yang bersembur, kalau tak naya aku..huhu..Ada kena sumpah seranah konon wat lawak tak kena tempat.Itu soalan jujur dari aku ok wahai kawan-kawan..!Aku memang tak tahu, dan ingin tahu.Jawablah soalan saya sejujurnya(budak-budak ni kalau nampak aku blur ada je rencana jahat nak kenakan aku..memang siot..aku sula seorang-seorang nanti baru tahu..hehe..macam terrer je).

Mia bersama Bakulnya

Besarkan mata Mia?

Sesi bermanja Mia bersama mummynya

Mia ni bukanlah Mia Nasuha dalam cerita Adamaya yang menjadi kegilaan ramai di slot Akasia tu(penangan Adamaya memang gila, sehinggakan adik aku yang konon ganas tu pun jadi pengikut setia..tak tahan!), tetapi Mia ialah sejenis sugar glider atau dalam bahasa Melayunya tupai terbang.

Comelkan Mia??hmm..Aku tak takut dengan Mia tapi aku takut nak pegang sebab takut kena cakar dengan Mia macam Yat kena..huhu..tapi, tadi aku akhirnya kena juga pegang Mia sebab si Hamzah dah buat Mia terbang dan melekat kat tudung aku.Menjerit sopan sekejap aku..(sopan la konon!).Bongeknya Hamzah!Ada je nak idea nak kacau orang.

Mia nanti kita jumpa lagi yer, Mia jangan takut dengan kakak yer..!(orang lain gelar diri aunty & uncle, part aku gelar kakak..perasan muda..)

Mia ada seekor lagi kawan nama dia Tijah, tapi aku belum sempat bersua muka dengan Tijah lagi..hihi..


p/s:Ada orang tanya, kalau dia belikan spesis cam Mia aku nak jaga tak?Dengan jujurnya aku jawab, binatang aku tak pandai jaga sangat tapi kalau baby aku reti jaga,expert lg...keh..keh..sa kena cop miangkan?(rasa-rasa orang tu nak belikan tak untuk aku??)



2 comments:

  1. tertipu.. mati2 ku ingat beliau tu manusia.. nak ending baru tau beliau ialah seekor tupai. BTW.. bukan halau tawa tapi hilai tawa hehe.. spelling error. Peace!

    ReplyDelete
  2. haha..cik balqis, tertpu ke??
    oh ada spelling error eh..may tlpas pndang smlm :)

    ReplyDelete