HAPUSKAN MEREKA

HAPUSKAN MEREKA
klik gambar untuk lanjutan!

Halaman

Friday, June 4, 2010

Kejutan Dari Bos

Semalam aku rasa penat gila nak bangun pagi.Almaklum lah malamnya aku baru balik dari KL,pukul 12.45 pagi sampai JB.Tidurnya entah pukul berapa aku sendiri tak pasti.Sejak dua menjak tiga menjak ni (cam Johan Raja Lawak berkata-kata..hehe..) aku susah gila nak tidur, kesihatan pun tak berapa baik.Memanjang berair je hidung ni,dan penyakit migrain datang kembali..Hoyehh!(sakit ok?)

Pagi aku sedar pukul 815pagi lebih kot padahal aku masuk kerja pukul 830 pagi.Sengal lambat lagi!!Eleh poyo je kan?Padahal da biasa lambat..huhu..Aku sms bos aku cakap aku terlambat datang(gila skema tu pun nak bagitahu).Bos memang jarang ada kat office,kalau ada kerja yang memerlukan dia berada di office baru dia datang. Kedatangan mereka pun kebiasaaannya,akan diberitahu sehari sebelum, tetapi semalam...hmm..tiba-tiba time lunch hour, door alarm berbunyi.Suspen je,kan waktu lunch masa tu.Masa nak menuju ke pintu, aku nampak ada bayang-bayang orang di luar office bersama dengan beg pakaian..(macam penyingkiran peserta AF lak..gaya dah ada..hehe..).Aik, bos datang??

Phewww..nasib aku dah update account.Tapi ada yang tertinggal sikit..huhu..Bos biasa lah, saya ni kebiasaannya diberitahu tentang kedatangan bos, tapi semalam saya tak tahu apa-apa pun.Nasib baik lah aku ada time dia sampai, kalau tak alamatnya duk luar la bos aku sampai abis lunch hour.Aku tau mereka masing-masing memang tak pernah bawa kunci office pun..huhu..

Masa tu la aku buat-buat busy, selama ni memang tak busy langsung ok?sibuk bermuka buku je(FB)..Aku memang seriously tak ada kerja nak buat.Dulu siap request lagi kat bos,ada kerja yang perlu saya buat tak?(Gila baik kan?dah tak ada kerja duk diam-diam sudah..).Semalam aku bukan je buat kerja accountant, aku juga lah yang jadi tea lady dan juga cleaner..wah semua kerja aku sapu bersihkan?Ada tetamu datang, tu yang kena buat air, kalau tak, takda makna la nak cuit benda-benda tu semua, kalau ada pun untuk sendiri minum,air masak dah cukup(gila pemalas..eh bkn..tu minimizing budget namanya..hihi).

Semalam aku berfacebook dengan terhendap-hendap.Takut bos nampak.Baru la aku tau, macam mana orang lain berfacebook dalam office.Nak gelak baca komen pun, cuma mampu gelak pada tahap paling minima, gaya paling sopan sekali.Lemah gila aku!Sebelum ni tak ada orang, nak berlari-lari dalam office 20 pusingan pun tak apa.Selamba je!

Semalam gak aku terkocoh-kocoh pergi amik surat kat mail box..hehe..da 2 minggu kot tak kutip.Seminggu lepas, tak pergi ambil sebab cari-cari kunci tak jumpa-jumpa.Gila gelabah, aku tak tau nak cakap cam mana dengan bos kalau semua kunci tu hilang..aisey..maut tau..Sebab aku seorang je yang ada kunci-kunci tu.Kalau hilang maknanya, tak kan jumpa langsung.Takut-takut!But after few days looking after it, finally aku jumpa kat dalam bilik aku.Bengong.Macam mana entah boleh terselit kat bilik kat rumah pun aku tak tau.Ada hantu sembunyikan ke??erkk..Aku ni semakin pelupa nak-nak time stress lagi la, semua benda pun aku tak berapa nak ingat.huhu.Sadisnya!

Bos, bos lain kali jangan buat kejutan lagi yer.Saya takut nanti bukan saya yang terkejut tapi bos yang terkejut.Sekurang-kurangnya kalau bos bagitahu, boleh lah saya sedia pulut kuning ke?, KFC ke? Dan bos juga tak akan terkejut melihat saya dalam keadaan seselekeh semalam..huhu..(dah la bangun lambat, semua main sauk je , baju , tudung..nak mekap-mekap i tak kuasa ok?rasa memang selekeh sangat la semalam..sememeh je aku tengok diri aku sendiri..keh2..bongek).Tolong yer bos!

No comments:

Post a Comment